Aceasta este informaţia pe care ne-o oferă agenţia de cercetare Envisional, care se ocupă cu cercetări în domeniul criminalităţii din mediul online.
O altă cifră este aceea că cele mai tari 5 jocuri ale anului 2010 au fost descărcate de aproape 1 milion de ori. Nu mi se pare aşa de mult şi tind să cred că Envisional habar n-are ce spune. Doar pe un site românesc de distribuţie ilegală, Call of Duty Black Ops are 95.000 de downloaduri la activ. Iar românii nu sunt regii pirateriei.
BBC a preluat informaţiile de la Envisional şi a produs o ştire în care l-au folosit pe un anume Sam drept exemplu al piratului zilelor noastre. Sam are 23 de ani şi joacă titluri piratate de când avea 14 ani. El a declarat că descarcă aproximativ 100 de jocuri pe an şi că foloseşte pirateria mai degrabă pentru a testa jocurile înainte de a le cumpăra, căci el cumpără cam jumătate dintre titlurile piratate, după ce le testează.
Sunt convins.
Dacă doriţi să citiţi în întregime articolul lacrimogen care ne arată cât de dură este pirateria cu industria de jocuri, accesaţi acest link.
Noi vom aborda această temă pe larg în una dintre lunile următoare. Pe scurt, situaţia stă cam aşa: Nimeni nu ştie cât de mult sunt vânzările influenţate de piraterie. Ea a existat mereu şi totuşi industria a crescut enorm. Este posibil ca în ultimii ani situaţia să stea ceva mai rău în ceea ce priveşte descărcările ilegale de jocuri, căci internetul s-a dezvoltat rapid, dar şi distribuţia digitală de jocuri originale a crescut. În plus, în trecut pirateria se făcea copiind jocul de pe un disc (Floppy,CD, DVD, HDD) pe altul, iar dezvoltarea internetului a favorizat descărcarea de pe net în locul procurării jocurilor de la prieteni.
Envisional, nu aţi demonstrat nimic.
“…foloseşte pirateria mai degrabă pentru a testa jocurile înainte de a le cumpăra, căci el cumpără cam jumătate dintre titlurile piratate, după ce le testează.”
Desigur, el şi celelalte câteva milioane de utilizatori al bine-cunoscutelor torrenturi:D
Pirateria e irelevantă de multe ori, de îndată ce apare un joc cu adevărat apreciat( şi poate şi cu puţină “istorie” în spate) acesta va fi cumpărat “la greu” oricum: ex. Skyrim care în două zile a fost cumpărat NUMAI pe steam de peste 250.000 de persoane, şi youtube-ul e pur şi simplu asaltat de filmuleţe cu şi despre joc.
Da si eu aplic aceasi metoda: Test first, buy later. Bine aici mai sunt implicati si alti factori: daca experienta de joc este cumva diminuata nefiind jocul complet crackuit sau daca nu se dispun de banii necesari achizitionarii acestora.
pirateria nu poate fi oprita…asta e clar….dar este destul de usor pentru producatori sa isi mentina incomul ridicat prin inundarea cu reclame a jocurilor, crearea jocurilor in special pentru MP si Online, oferirea de patchuri periodice (e preferabil sa iti cumperi un joc decat sa stai sa bagi crack-uri la 2 zile)…etc..etc ..etc. Cum industra cinematografica nu a murit si inca stai la cozi la cinematograf asa nici industria gaming-ului nu va avea foarte mult de suferit de pe urma torrentelor.
Pentru mine pirateria poate doar in anumite cazuri extreme folosi pentru a testa anumite jocuri, dar in special merg pe ideea ca imi cumpar ceea ce imi place ( ex Skyrim, BF3 ).
Desi pirateria este foarte raspandita ar trebui cu totii sa ajutam companiile mari care fac jocuri superbe cumparandu-le jocurile.
Il aprob pe Stefan si deasemena merg pe premiza pe care o puteti gasii in multe .nfo-uri de crack-uri “If you realy like the game, buy it!”
Lumea trebuie sa inteleaga ca daca continua sa descarce jocurile/filmele/muzica de pe net sar putea sa nu mai avem ce sa descarcam intr-un final.
In Romania sunt sigur ca a ramas constant procentul de jocuri piratate… daca intelegi ce vreau sa zic 😀