Heroes VI, titlu exclusiv pentru Microsoft Windows, este un joc produs de către Black Hole Entertainment și aparține portofoliului Ubisoft, fiind un turn based strategy care arata foarte bine, îți pune minta la contribuție și te lasă să explorezi o lume vastă din care nu lipsesc provocările inteligente ce condimentează întotdeauna luptele!
Într-un eveniment desfăşurat într-un cadru restrâns, am avut ocazia să aflăm informații de primă mână tocmai de la reprezentanții Ubisoft, care într-un cadru restrâns, ne-au oferit mai multe detalii despre Heroes VI, ce a fost lansat pe piață pe 13 octombrie.
În primul rând trebuie spus faptul că Might and Magic este mai în vârstă ca mulți dintre voi, având rădăcini vechi în cultura gamingului, primul titlu din serie apărând în anul 1986 sub forma unui…RPG. Astfel, în 25 de ani am avut parte de 8 RPG-uri și 6 turn based strategy games.
Primul joc în forma actuală – de TBS – apărea pe piață în 1995 și îmbina cu succes acest gen cu cel fantasy, combinație care a prins foarte bine în rândul pasionaților de gaming, născându-se practic o serie întreagă bazată pe ideea din spatele Heroes. Ubisoft, actualul publisher, cumpără licența pentru joc în 2003 și la 2 ani lansează titlul cu numărul 5 (plus două addon-uri în 2006 și 2007).
Iar din acel moment fanaticii titlului au avut de îndurat 6 ani pentru a se putea bucura de cel mai recent Heroes. Însă, din câte am văzut, așteptarea a fost într-adevăr una destul de lungă dar a meritat pe deplin: vom avea parte de 80 de ore de acțiune (asta dacă alegem să luăm în seamă și misiunile secundare din joc), cu 5 povești principale în modul Campaign, fiecare cu propriul erou (avem de optat între:Anton, Kiril, Anastasya, Irina și Sandor). Toate acțiunile sunt concentrate în jurul aceluiași motiv: un General de Arhangheli este readus la viață iar singurul său scop este să cucereasca Lumea lui Ashan, fiind însă nevoit a se lupta cu demoni puternici dar și cu cei din Dinastia Griffinilor, care se opun categoric dorințelor Generalului.
O inovație o reprezintă introducerea unor bătălii extrem de dificile, purtate cu boși (8 la număr) care sunt acolo numai să facă aproape imposibilă avansarea în campania jocului – în aceste lupte nu este de ajuns să ai o armată imensă ci ai nevoie de o strategie foarte bine pusă la punct, una care să depășească cu mult nivelul copleșitor (la prima vedere) a nivelului de AI al acestor creaturi iar în materie de rewarduri obținute în urma acestor lupte titlul nu este deloc zgârcit!
Jocul mai mizează foarte mult pe obstacolele ce pot fi găsite pe hartă în timpul bătăliilor, care adaugă și ele un nivel sporit de dificultate lui Heroes VI, fiind astfel nevoie de un plus de atenție în poziționarea trupelor pe hartă. Mai mult, anumite unități au abilitatea specială de a crea obstacole cu scopul de a-și pune adversarul în dificultate și a-și proteja restul de trupe implicate în bătălie.
Evident că producătorul nu a neglijat partea de multiplayer, chiar a introdus un nou mod de interacțiune online numit Conflux, care ne va permite să jucăm împreună, să ne comparăm în arme, trofee și realizări. Mai mult decât atât, Conflux ne oferă şi un Dynasty System, unde practic ne vom putea crea o dinastie de eroi. Odată cu aceşti eroi se vor upgrada şi armele acestora.
Acest element se numește Dynasty Weapons și este disponibil numai în multiplayer și permite jucătorului upgradarea armelor de luptă. Mai mult, aceste arme sunt singurele ce pot fi văzute în detaliu în timpul jocului, fapt ce ne permite să recunoaștem destul de ușor ce anume va folosi adversrul nostru pentru a ne ataca și astfel ne putem înarma corespunzător provocării ori putem renunța definitiv la luptă, în cazul în care armele noastre nu vor putea face față.
Reprezentantul PR al Ubisoft România, Jacint Erdei, ne-a declarat:
Am speranțe foarte mari în legătură cu acest joc, chiar dacă se desparte ușor de rețeta clasică. S-a dorit a fi altceva, un fel de reboot al seriei, in care elementele de RPG să fie la fel de importante ca cele de strategie.