Preview: Serious Sam: BFE

Repede, cel mai distractiv joc multiplayer pe care l-aţi jucat vreodată împreună cu toţi prietenii: Counter-Strike? NU! Serious Sam? DA! Jocul care îţi demonstra că nu îţi trebuie multă minte pentru a salva Universul, că nu aveai destui prieteni câţi suporta campania Co-op şi că nu îţi trebuia un PC super performant ca să te distrezi. Pentru mine a fost jocul cu cea mai bună componentă multiplayer făcută vreodată, iar acest statut a dăinuit mulţi ani în lumea jocurilor pe calculator, de la apariţia lui. Jocul aborda un gameplay simplist dar efectiv, umor, atât grafic cât şi verbal, iar din punct de vedere tehnic, rula pe un engine foarte avansat, ce reda spaţii imense şi artificii grafice de ultimă generaţie la vremea aceea şi pe un sistem mai puţin competent. A urmat şi o continuare, ce aducea în plus mai multe arme, mai mulţi monştri, nivele si puzzle-uri mai elaborate şi mai distractive. Împreună, Serious Sam – The First Encouter şi Serious Sam – The Second Encounter au rămas unele din cele mai bune jocuri multiplayer chiar şi în ziua de azi, putând fi achiziţionate şi în versiunea HD, pentru a profita din plin de toată puterea unui PC capabil din prezent. Nu o să mă mai obosesc să pomenesc şi de Serious Sam 2, deoarece pentru noi a fost oarecum o dezamăgire şi parcă nu a surprins foarte mult spiritul şi nici gameplay-ul original din Serious Sam.

Dar iată că timpul nu trece degeaba şi producătorii lucrau deja la Serious Sam 3 de ceva vreme, iar pe data de 28 februarie 2011 a fost anunţat oficial jocul. Interviurile, filmuleţele demonstrative şi diverse capturi din joc au început să-mi retrezească interesul pentru această serie. Am fost plăcut surprins să aflu că de fapt povestea se petrece înaintea primului joc din serie, iar iniţialele BFE ar veni de la „Before First Encounter” (deşi personaje şugubeţe ale internetului vuiau ca ar veni de fapt de la „Battle For Egypt” sau „Big Fucking Encounter”). Ceea ce înseamnă că nu mai există Netrisca, Inteligenţa Artificială care îl sprijinea moral pe Sam (sau poate apare mai târziu în joc), iar în schimb, eroul nostru comunică prin radio cu ofiţeri care decriptează semnale extraterestre, cu soldaţii de pe câmpul de luptă care cad eroic, sau primeşte comenzi de la Sediul Central. Dar asta nu înseamnă că ai obiective clare de urmat, ci totul va decurge în clasicul stil aventuros, tipic primelor jocuri din serie, iar producătorii au declarat ca nu vom întâlni alte personaje pe câmpul de luptă care să ne ajute în mod direct. Aşa că totul mizează pe aptitudinea de a te mişca continuu în timp ce descarci tot arsenalul în inamici.

De unde şi motto-ul jocului: „NO COVER. ALL MAN”.

Acesta nu promovează deloc tactica, chiar şi butonul „Crouch” a fost scos din control. Dacă ai impresia că te poţi ascunde după un zid, ca să eviţi confruntările directe, atunci greşeşti! Mare parte din mediul înconjurător a devenit destructibil (pomi, ziduri, coloane de beton etc.), iar inamicii nu se vor da în lături de la nimic pentru a ajunge la tine. Vor săpa pe sub pământ, vor ataca din aer şi vor năvăli spre tine, indiferent ce se află în calea lor. Aşa că singura ta pavăză este barajul de gloanţe dintre tine şi hoardele de nenorociţi.

Ajutat de un arsenal impresionant, mare parte din el fiind cel din primul joc, vom folosi clasicul pistol care, mai nou, are şi modul de a privi prin cătare. Un baros cât jumătate de ecran a luat locul umilului (dar puternicului) cuţit din primul Serious Sam, care are trei moduri de atac. O lovitură ce se aplică de sus în jos, fix în creştetul inamicilor, o lovitură dintr-o parte, iar dacă astea nu sunt de-ajuns, poţi face o rotaţie ameţitoare de 360° care va fi foarte utilă la înghesuială. Avem clasica mitralieră, pe care este montată o lunetă, bună pentru inamicii aflaţi la distanţă, shotgun-ul clasic, shotgun cu două ţevi, un nou shotgun semi-automat cu gloanţe explozive, lansatorul de rachete şi arma definitorie pentru Sam, Tunul (cu „t” mare) care face ce ştie el mai bine. Armelor le-a fost implementat şi modulul de reîncarcare, iar restul din ele sunt ţinute secret de către producători până la lansarea jocului. Dacă se întâmplă să rămâi fără muniţie şi nenorociţii vor să te înconjoare, poţi oricând să apeşi butonul pentru „Sprint” şi să fugi de inamicii mai rapizi decât tine. Dacă nu ai timp să îţi încarci arma, poţi aplica oricând un picior în piept oricui are curajul să te privească în ochi. A mai fost adăugată şi o execuţie de tip „melee”, astfel Sam devine un pic mai personal cu monştrii de rang inferior.

Aceştia sunt destui la număr, mulţi dintre ei îi ştim deja din primul joc, dar restul îşi vor face apariţia în versiunea finală. Ni se promit aproximativ opt inamici noi faţă de cei clasici, despre care nu ştim nimic încă, lupte cu boşi, iar cu cât sunt mai mulţi jucători în mod-ul Co-op, şi numărul monştrilor va creşte. Majoritatea nivelelor vor fi mai vaste ca cele din primul joc, iar cel mai uriaş din ele, citez „va fi cam de trei ori mai mare decât cel mai mare nivel din Serious Sam 1!”. Impresionant.

PC-ul meu, un pic ruşinat de această declaraţie, mă trage de mânecă timid şi se uită la mine îngrijorat. Producătorii ne liniştesc şi ne asigură, ca nişte meşteri mari ce sunt, că pe lângă faptul că jocul a fost foarte bine optimizat pentru a reda fluid spaţii largi, inamici mulţi, 16 jucători online, au mai adăugat şi o grămadă de tweak-uri şi opţiuni de a seta jocul pe grafica dorită, obţinând astfel calitate vizuală şi performanţă, noul Serious Engine 3.5 fiind special creat pentru acest joc (aveţi cerinţele de sistem mai jos). PC-ul meu îşi revine din erori. Dacă aţi jucat deja Serious Sam HD, multe din aspectele grafice au fost preluate şi în jocul de faţă. Grafic, acesta arată foarte bine. Efectele de fizică sunt destul de bine lucrate (aşteptăm totuşi să îl jucăm) şi sper ca numărul mare de personaje pe ecran să nu afecteze prea mult experienţa de joc şi mai ales cea online.

Cam acestea sunt o parte din elementele ce vor face jocul un succes în anul 2011: modul clasic de joc, cu bară de sănătate, Co-op şi mult, mult FUN! Ca să nu mai zic că preţul va fi de doar 28 Euro, ceea ce îl face mult mai accesibil faţă de alte titluri ce ajung şi la 50 – 60 Euro, dar de valoare îndoielnică, cum ar fi Duke Nukem Forever.

După lansarea jocului pe PC, producătorii se vor concentra asupra versiunilor pentru console, fapt ce îi bucură mult pe fanii care nu vor o portare de pe console pe PC, iar data de lansare pentru acestea va fi anunţată imediat după ce jocul va vedea lumina monitoarelor, adică 18 octombrie 2011.

Acesta fiind ultimul avertisment, lăsaţi manualele de cultură generală, aruncaţi în sobă diplomele pe care le-aţi primit, scoateţi BFG-ul din podul casei şi porniţi la distracţie.

 

 

Cerinţe de Sistem Minime:

* CPU: Dual-core de la Intel sau AMD la 2.0 GHz

* Placă Video: NVIDIA GeForce 7800/7900/8600 series

* Sistem de Operare: Windows XP 32-bit (cu Service Pack 2 or 3)

* Memorie: 1GB Ram / 4GB spaţiu pe Hard

* Sunet: Placă de Sunet Compatibilă cu DirectX9.0c

 

Cerinţe de Sistem Recomandate:

* CPU: Quad-core de la Intel sau AMD la 2.0 GHz

* Placă Video: NVIDIA GeForce 480/580 GTX

* Sistem de Operare: Windows 7 64-bit

* Memorie: 4GB Ram / 4GB spaţiu pe Hard

* Sunet: Placă de Sunet Compatibilă cu DirectX9.0c

- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.