Un nou joc încearcă să câştige o felie din piaţa MMO (sau să lărgească această piaţă) prin originalitate şi asumare de riscuri. Nu este vorba de o clonă de World of Warcraft (aşa cum sunt celelalte trilioane de MMO-uri) şi, de aceea, producătorii nici nu folosesc termenul MMO atunci când îşi descriu jocul. Jocul este promovat ca fiind un Team-Based Third-Person Shooter plasat într-o lume deschisă şi foarte largă, populată atât de oameni reali cât şi de NPC-uri.
Mai sunt doar câteva zile până când jocul va intra în closed-beta (nu există un anunţ oficial referitor la data exactă). Înscrierile se pot face pe site-ul oficial al jocului: http://www.firefallthegame.com . Este de notat faptul că fiecare dintre cei care primesc invitaţii pentru Beta, vor avea voie la un moment dat să invite la rândul lor un număr de prieteni să li se alăture.
Mai multe detalii cât şi un trailer, după click.
FireFall este predus de Red 5 Studios, studio deschis şi condus de Mark Kern, unul dintre cei mai importanţi oameni care au lucrat la World of Warcraft. Jocul va urma încă de la început abordarea Free 2 Play, nefiind nevoie să plătim lunar pentru a ne bucura de el (însă vom fi încurajaţi să dăm bani reali pe anumite obiecte din joc pentru a ne uşura progresul).
În foarte multe aspecte seamănă cu un MMO clasic, doar că, aşa cum s-a exprimat Mark Kern într-un interviu pentru site-ul Joystiq: “Când vorbim despre un MMO ne aşteptăm la decizii luate prin aruncarea zarurilor şi la grinding. FireFall nu se încadrează în această descriere. Jocul nostru a pornit de la ideea că trebuie să fie întâi un shooter bun, care să poată concura cu Team Fortress 2 şi Halo, şi abia apoi să implementeze elemente de MMO”.
Lansarea jocului către public se va face în Decembrie, moment în care personajele existente din sesiunile beta vor fi şterse.